Dansk Hardcore Mountainbike Klub Forum
Dansk Hardcore Mountainbike Klub Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 :: DHMTBK FORUM ::
 Messageboard
 Info vedr. bottom-out
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stefan nielsen
Member

124 Posts

Posted - 07/25/2010 :  13:14:11  Show Profile  Send stefan nielsen an ICQ Message  Reply with Quote
Hej folkens

Jeg har enorm store problemmer med min RockShox domain 302 bunder, ved middelstore hop(ala roadgap rold). Og det går jo virkelig ikke på de rigtig store hops/drops...

har installere en x-firm u-trun 160mm spring og tilføjet motion-control compresion dæmper i det andet ben(instillet til max).

Gaflen er blevet meget stiver/hårder, men syntes bare ikke det er nok. Er der nogen der har kørt med denne gaffel uden problemmer ?

Endvidere ville jeg lige hører jer med fox 36 (var R coil, eller Talas/float) om der slet ikke er problemmer med at bunde gaflen ?

på forhånd tak.

chubbz
Member

111 Posts

Posted - 07/25/2010 :  14:58:29  Show Profile  Reply with Quote
Puha, hvis du betragter roadgappet i Rold som middelstort, så tør jeg ikke tænke på hvad store hop er! :-)

Step on it!
Go to Top of Page

SørnSn
Member

45 Posts

Posted - 07/25/2010 :  21:12:05  Show Profile  Click to see SørnSn's MSN Messenger address  Reply with Quote
He he du kender jo mine specs.. Du kan jo bare købe nogle herre fjedre til den, og så køre den i FR instilling i stedet for dirt jump :-P

Jeg har lige kørt hele den blå rute i rebild (alle bakker og og ned) på FR'en, med 180 for/bag setup. Så mon ik du kan køre på hygge banen med det ;-)

I øvrigt en sindsyg sjov tur den blå rute på den cykel ! .b

Go to Top of Page

Magura
Member

74 Posts

Posted - 07/25/2010 :  22:35:27  Show Profile  Reply with Quote
Man kunne også gå ind og stramme high speed compression op, så man justerer i et generelt hårdere område.

Det kan ikke kræve så pokkers meget at gå ind og trimme, uden at sætte low speed compression helt over styr.
Go to Top of Page

stefan nielsen
Member

124 Posts

Posted - 07/26/2010 :  09:56:27  Show Profile  Send stefan nielsen an ICQ Message  Reply with Quote
hi hvordan ændre compression dæmpningen ? jeg har WT 15 i stedet for wt 5, men det er ikke nok. Der er ikke shims som på en MX gaffel der kan justeres, kun en plastik/gummi dims der bestemmer hvor meget olie der kan komme igennem.

ATT: søren det kan være jeg lige skal trille en tur på din hest. Men hårdheden på fjederne skulle være ens på en Domain x-firm 180mm fixed og u-trun 160mm x-firm..
Go to Top of Page

Magura
Member

74 Posts

Posted - 07/26/2010 :  10:11:39  Show Profile  Reply with Quote
Mit bud ville være at lave en ny "dims" som er hårdere og større.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Dansk Hardcore Mountainbike Klub Forum © 2000-02 Snitz Communications Go To Top Of Page