| Author |
Topic  |
|
|
stefan nielsen
Member
124 Posts |
Posted - 07/25/2010 : 13:14:11
|
Hej folkens
Jeg har enorm store problemmer med min RockShox domain 302 bunder, ved middelstore hop(ala roadgap rold). Og det går jo virkelig ikke på de rigtig store hops/drops...
har installere en x-firm u-trun 160mm spring og tilføjet motion-control compresion dæmper i det andet ben(instillet til max).
Gaflen er blevet meget stiver/hårder, men syntes bare ikke det er nok. Er der nogen der har kørt med denne gaffel uden problemmer ?
Endvidere ville jeg lige hører jer med fox 36 (var R coil, eller Talas/float) om der slet ikke er problemmer med at bunde gaflen ?
på forhånd tak. |
|
|
chubbz
Member
111 Posts |
Posted - 07/25/2010 : 14:58:29
|
| Puha, hvis du betragter roadgappet i Rold som middelstort, så tør jeg ikke tænke på hvad store hop er! :-) |
Step on it! |
 |
|
|
SørnSn
Member
45 Posts |
Posted - 07/25/2010 : 21:12:05
|
He he du kender jo mine specs.. Du kan jo bare købe nogle herre fjedre til den, og så køre den i FR instilling i stedet for dirt jump :-P
Jeg har lige kørt hele den blå rute i rebild (alle bakker og og ned) på FR'en, med 180 for/bag setup. Så mon ik du kan køre på hygge banen med det ;-)
I øvrigt en sindsyg sjov tur den blå rute på den cykel ! .b
|
 |
 |
|
|
Magura
Member
74 Posts |
Posted - 07/25/2010 : 22:35:27
|
Man kunne også gå ind og stramme high speed compression op, så man justerer i et generelt hårdere område.
Det kan ikke kræve så pokkers meget at gå ind og trimme, uden at sætte low speed compression helt over styr. |
 |
|
|
stefan nielsen
Member
124 Posts |
Posted - 07/26/2010 : 09:56:27
|
hi hvordan ændre compression dæmpningen ? jeg har WT 15 i stedet for wt 5, men det er ikke nok. Der er ikke shims som på en MX gaffel der kan justeres, kun en plastik/gummi dims der bestemmer hvor meget olie der kan komme igennem.
ATT: søren det kan være jeg lige skal trille en tur på din hest. Men hårdheden på fjederne skulle være ens på en Domain x-firm 180mm fixed og u-trun 160mm x-firm.. |
 |
|
|
Magura
Member
74 Posts |
Posted - 07/26/2010 : 10:11:39
|
| Mit bud ville være at lave en ny "dims" som er hårdere og større. |
 |
|
| |