Dansk Hardcore Mountainbike Klub Forum
Dansk Hardcore Mountainbike Klub Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 :: DHMTBK FORUM ::
 Messageboard
 Stilling: ordensregler
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gamlegris
TrailBoss Stilling

460 Posts

Posted - 07/25/2010 :  20:45:49  Show Profile  Reply with Quote
Efter min tur til Stilling for at rydde op i de gamle paller, må jeg konstatere at det er tiden til en opfriskning af reglerne for at bruge spottet – især mht. gravning på sporene.

Det er meningen at området skal være for alle og der skulle med tiden gerne blive nogle spor hvor alle kan finde udfordring eller bare have det sjovt. Det er helt op til brugerene af spottet.

Meeeeeen, reglerne for at starte/bygge på eller ændre på sporene er som følger:
1)Har man en god idé til en linie så kontakt mig inden der begyndes på byggeriet. Så finder vi en dag hvor vi kan mødes på spottet og finde et godt sted til det. Det skal passes ind med de øvrige linier og tit kan der laves nogle forbindelser til disse.

2)Hvis man ikke har været med ved opstarten af en linie ændre eller bygger man ikke på denne uden at have talt med de der arbejder på den. De der har startet en linie, ved hvad tanken med den er. Har man ønsker til ændringer eller tilføjelser kan det være at de der bygger/byggede linien er med på det. Ellers henvises til punkt 1. Ønsker man at bygge med på en linie skal man kontakte den/dem der har startet den op. Er man ikke er 110% sikker på hvem det er, kontakter man mig.

3)Vil man gerne bruge en gammel linie, der ikke ser ud til at blive brugt mere, kontakter man mig.

4)Er man i gang med at bygge en linie må man gerne skære grene af træer og buske, hvis de er i vejen. Skal der beskæres fjernes kun det der er nødvendigt. Det kan være en god idé at skære 20-30 cm mere af end nødvendigt så det holder en sæson. MEN man fælder ikke træer uden at det er aftalt med mig. Typisk vil bliver det aftalt når vi fastlægger placeringen af en ny linie.

5)Som udgangspunkt skal det være realistisk at køre en linier. Det er helt fint, hvis en linie kræver et vist teknisk niveau. Men byggerier der mest har til formål at vise hvor hjernedød man skal være for at køre dem, er ikke noget vi vil bruge tid og plads på.

6)Det kan ske at man lander et hop uheldigt og rykker toppen af en landing – helt ok. Eller man har kørt i meget vådt vejr så afsættene er kørt op. Så skal man lige huske at reparere skaderne inden man forlader spottet. Derved kan jorden (som oftest) nå at sætte sig inden der køres igen. Derved kan vi altid regne med at det der er bygget også er til at køre på så man ikke skal bruge en time på at reparere linierne inden man kan køre dem. Vi skal være glade for de der gider svinge spaden bygge noget til glæde for os alle sammen.

Og så lige en sidste ting (ikke at det aktuelt er noget problem): Man rydder op efter sig. Der efterlades ikke affald i området. Det man har slæbt med sig derud kan man også slæbe med hjem igen. Har man mistet begge arme i løbet af dagen, beder man lige en anden om at samle op efter sig.

Generelt gælder: vær høflig over for andre brugere af området, eks. Jægere eller hundefolket. Møder man nogen der er aggressive eller sviner én til. Så bed dem om at ringe til mig og så bare gå.

Jeg vil få lavet et holdbart skilt med mit tlf. nr. som kan sættes op ved indgangen til området. Så skulle alle have en mulighed for at komme i kontakt med mig.

Der var vist det hele.
- Kim Bruun
Tlf.: 2972 2557

Edited by - gamlegris on 07/26/2010 07:30:26

theis
Vores nye formand

3323 Posts

Posted - 07/26/2010 :  18:36:14  Show Profile  Click to see theis's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hej Kim, det er nogle fine retningslinier. Jeg foreslår at vi laver et skilt a la det de har i Rold, så ingen er i tvivl om reglerne.

Var der noget bemærkelsesværdigt derude siden du skrev indlægget?

Mvh. Theis

Personlige sponsorer: Specialized og Fusion Cykler Århus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Dansk Hardcore Mountainbike Klub Forum © 2000-02 Snitz Communications Go To Top Of Page